service@limpid-translations.com
 
072-2124401

מסחר אלקטרוני

האם יש לישראל מה להציע לקונים הסינים?

האם חברות / מותגים ישראלים יכולים להשתתף בחגיגת הקניות הסינית בשנה הבאה ולמכור להמונים מוצרי איכות ישראלים?

בשיטוט בסקירה האחרונה של התפתחויות ומגמות בייצוא הישראלי שפורסמה על ידי המכון הישראלי לייצוא ניתן לגלות – ולא בהפתעה שישראל אינה יצואנית גדולה של מוצרי צריכה ומייצאת לעולם בעיקר כימיקליים, תרופות, מכונות וטכנולוגיה ויהלומים אשר נמכרו במיליארדי דולרים במהלך החצי הראשון של שנת 2014. לעומת זאת, מוצרי צריכה, הלבשה, הנעלה, קוסמטיקה ותכשיטים – קטגוריות אשר בהחלט מעניינות את הקונים הסינים ברשת נמכרו בסכום של מאות מיליוני דולרים בלבד.

בהשוואה למדינות אחרות כגון ארה”ב, צרפת, ספרד, גרמניה ויפן אשר בתחומן צמחו חברות המייצרות מותגי על בתחומי הלבשה והנעלה, קוסמטיקה ומזון, ישראל נחשבת יחסית דלה במותגים בענפים אלה, אך עם זאת ישנם כמה תחומים שבהן כן ישנה דרישה מצד הקונים הסינים ויכולים להיות אטרקטיביים עבור חברות ישראליות:

אילו מוצרים ישראלים יכולים להימכר בחג הרווקים הבא? ומה מונע מחברות ישראליות למכור מוצרים ברשת האינטרנט בהצלחה?

  • מוצרי קוסמטיקה מים המלח וביניהם מותג ‘אהבה’ המוכר כל כך בקרב הסינים נמכרים ברשת הסינית אך לא באופן רשמי. סבונים טבעיים ושמנים כגון ‘סבון של פעם’ נמכרים אף הם ברשת הסינית אך למותגים הישראלים אין נוכחות רשמית.
  • תכשיטים, יודאיקה ויהלומים מעובדים נמכרים בסין אך בכמה חנויות בודדות ויש הרבה מקום לפתח ולמכור מוצרים ועיצובים ייחודיים מארץ הקודש מאחר והסינים מאוד אוהדים את היהודים.
  • יין ישראלי – שוק היין הסיני ממשיך לצמוח והצפי הוא שבשנת 2015 סין תייבא בקבוקי יין בשווי של 788 מיליון דולר – פי 2 וחצי לעמומת שנת 20088.
  • צעצועים – בישראל כמה יצרני צעצועי פרימיום כגון ‘סמארט-טריק’ אשר מוצרי החברה נמכרים בביקוש וביוקר רב בצורה לא רשמית על ידי יבואנים מקומיים המייבאים את הסחורה מארה”ב.
  • מותגי הלבשה – לישראל מספר מותגי הלבשה בולטים בהם ‘פוקס’ אשר היו לה מספר חנויות בסין שנסגרו. בדיקה מראה שבגדי החברה כן נמכרים ברשת הסינית על ידי סוחרים עצמאיים. ענף ההלבשה הינו בעל התחרות העז ביותר אך עם צמיחת קצב המכירות בכל שנה ישנן הזדמנויות. מותגי הלבשה נישתיים כגון אופנה במידות גדולות ובגדי הריון עשויים להצליח בסין יותר מאשר מותגי אופנה רגילים.
  • מוצרי חקלאות – ישראל הינה יצואנית גדולה של מוצרי חקלאות וטכנולוגיית חקלאית. בסין ניתן לקנות היום כמעט הכל ברשת האינטרנט. לפני 3 שנים יזמנו ניסוי יחד עם חברת הזרע ג’נטיקס – מכירת זרעי ירקות בחנות אלי-באבא – דבר שעורר מהפיכה של ממש בענף החקלאות השמרני. הניסוי לא צלח בסופו של דבר בשל עניינים ביורוקרטיים ושבירת שרשרת אספקה אך ללא ספק חנות זו יצרה עניין רב בקרב קונים ומתחרים.

אילו בעיות קיימות אצל חברות ישראליות אשר מונעות מהן למכור מוצרים ברשת האינטרנט בהצלחה?

מניסיון שצברנו בחמש השנים האחרונות, נוכחנו לדעת שחברות ויזמים ישראלים אינם מוכנים להשקיע בסקרי שוק מקדימים על מנת לבדוק כדאיות של השוק הסיני, סקירת מתחרים, מחירים, רגולציות החלות על המוצרים וחישוב של עלויות תפעול.

בנוסף, על מנת להתחיל למכור מוצרים ברשת האינטרנט הסינית דרושה השקעה כספית לא קטנה בפתיחת החנות המקוונת, פתרונות אחסון ולוגיסטיקה, אנשי שירות ומכירות וכמובן – שיווק המוצרים ברשת הסינית ותכנון אסטרטגיה שיווקית.

לסיכום, קיים פוטנציאל עסקי עבור חברות ישראליות ויזמים המבקשים למכור את מוצריהם ברשת האינטרנט הסינית, אך יש צורך בשינוי גישה על מנת לעשות זאת בצורה טובה יותר שעשויה כן להביא הצלחה למכירת מותגים ישראלים. התחרות הקיימת עם מותגים מפורסמים היא גדולה, אבל יש מקום למכירה של מוצרי נישה באתרי המסחר הסינים.

לימפיד מתמחה בהקמת חנויות מקוונות ברשת האינטרנט הסינית ובפיתוח אסטרטגיית שיווק בסין, ומשתפת פעולה עם חברות המספקות פתרונות לוגיסטיקה, רישום חברות בסין והשמת אנשי שירות ומכירות.

לפרטים נוספים צרו קשר עם משרדנו בשנגחאי.

צור קשר