התפתחות רשת האינטרנט הסינית

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

הדו”ח הסטטיסטי ה-24 של גידול האינטרנט בסין שפורסם על ידי המרכז למידע לרשת האינטרנט (cnnic) בחודש יולי האחרון מראה כי מספר המשתמשים בסין עומד על 338 מליון, עליה של 13.4 אחוז מתחילת השנה. מאז פרסום הדו”ח הסטטיסטי האחרון, לפני כשישה חודשים, נוספו 40 מיליון גולשים חדשים . יחד עם העלייה במספר המשתמשים, תפוצת האינטרנט עולה בהתמדה בסין, והנתונים מראים שאחוז התפוצה הגיע ל-25.

גלישה באמצעות טלפונים סלולריים: נתונים מרשימים

אחוז משתמשי אינטרנט באמצעות עלה ב-30 אחוז תוך 6 חודשיםהנתונים מראים כי ביוני 2009 מספרם של משתמשי האינטרנט באמצעות הטלפון הסלולרי הגיע ל-155 מיליון, אשר מהווים כ- 32.1% מסך הגולשים וניתן לראות מגמה של ממונטום מהיר. העלייה בחדירת הטלפונים הניידים באזורים כפריים היא זו שתרמה לנתונים מרשימים אלה.

אפליקציות בידור גודלות בהתמדה: אפליקציות פרסום גדלו על אף המשבר הכלכלי

שיעור הגולשים הסינים אשר משתמשים באינטרנט למטרות בידור, מידע ונטוורקינג היה גבוה. מלבד פורומים, אחוז הפופלריות של שלושת האפליקציות היה מעל 50 אחוז. עם זאת, אפליקציות בידור ברשת התייצבו לאחר תקופה ארוכה של גידול מהיר.

אפליקציות מוזיקה און-לין נשארו בראש עם עליה של 1.8 אחוז בשימוש, מספרם של משתמשי משחקי הוידאו קפץ ב-10 אחוזים עם ירידה של 1.9 אחוז בשימוש הכללי.

מספרם של הקונים ברשת עלה ל-78.88 מיליון על אף המשבר הכלכלי, עלייה של 14 מיליון קונים חדשים תוך שישה חודשים, בעוד שהשימוש בתשלום מקוון עלה ב-4.8 אחוז. עם זאת, אפליקציות של תשלומי העברה ברשת נשארו הרחק מאחור. דירוג עשרת השימושים העיקריים ברשת האינטרנט הסינית: מוזיקה, חדשות, תוכנות מסרים, מנועי חיפוש, תכני וידאו, משחקים און ליין, אימייל, בלוגים, פורומים, קניות מקוונות

חשיבות אבטחת המידע ברשת עלתה, אינטרנט אמין הופך לטרנד עתידי

הדו”ח מציין ש-195 מיליון משתמשים הותקפו על ידי וירוסים וסוסים טרויינים תוך שישה חודשים והחשבונות או הססמאות של 110 מיליון נפרצו. פוטנציאל הסיכון של אבטחת הרשת הוריד את אמונם של המשתמשים באינטרנט ורק 29.3 אחוז נטו לחשוב כי העברות כספים מקוונות נחשבות כבטוחות, מה שצמצם את הגידול באפליקציות תשלומים מקוונות כגון מסחר אלקטרוני ושירותי תשלום מקוון.

עם שיפור מתקדם בתשתיות האינטרנט של סין, העלייה ההדרגתית של גילאי המשתמשים והתפחויות טכנולוגיות חדשות, חלה מגמה של שינוי ביישומי אינטרנט מתחומי הבידור לתחומי כלכלה וחברה ואמונם של המשתמשים באינטרנט והדרישה לאבטחת האינטרנט עולה גם הוא מיום ליום.