אינטרנט בסין: מה צפוי בשנת 2016?

[wd_hustle id="שיתוף" type="social_sharing"]

כשברקע נמצאת ההאטה הכלכלית המשמעותית הגדולה בסין במהלך שלושת העשורים האחרונים , מהווה האינטרנט את נקודת האור בצמיחה של הכלכלה הסינית בשנת 2016.

לראשונה, ממשלת סין הציבה את הרחבת השימוש, הפיתוח והסחר באינטרנט כיעד בתכניתה Internet Plus. על פי תכנית זו, הממשל הסיני מתכנן להשקיע 180 מיליארד דולר בשיפור תשתיות לגלישה בפס רחב ו 4G.

בכך, צפוי המשך גידול במספר הגולשים, התרחבות המסחר האלקטרוני, והגברת השימוש במובייל: 779 מיליון גולשים תוך שנתיים , סחר אלקטרוני בהיקף של 3.5 טריליון דולר, גידול תשתית של גלישה מהירה בערים, 500 מיליון משתמשים ב- 4G בחברת צ’יינה מובייל לבדה.

במקביל, ממשיכים משרדי הממשלה הסינים וחברות האינטרנט המקומיות, לצנזר תכנים בעלי אופי אלים, פורנוגרפיה ועניינים בנושאי הביטחון הלאומי. כך הורדו בשנה החולפת לא רק משחקי וידיאו שנחשדו כאלימים מדי וסדרות טלויזיה בעלות תכנים לא הולמים, אלא אף סרטון בנושא זיהום האוויר בסין, שהופק והופץ באישור ממשלתי, וזאת לאחר שצבר 200 מיליון צפיות והחל בו דיון ציבורי על ידי הגולשים.

מסחר אלקטרוני:

בשנת 2015 417 מיליון איש ביצעו רכישות באמצעות האינטרנט בסין ורובו המוחלט של המסחר האלקטרוני הוא רכישות מספקים סינים. גם נתח השוק של ספקים מחו”ל צפוי לגדול, ולהגיע לידי 20% מסך הרכישות המקוונות תוך שנתיים. עיקר הרכישות ברשת הסינית נעשה בתקופת מבצעים, בפרט ברבעון האחרון של השנה: בראש ובראשונה ב-“חג הרווקים” בתאריך 11.11, ובנוסף במבצעי Black Friday ובמבצעי סוף השנה האזרחית.

מייסד אליבאבא ג’א מא, ימשיך לחייך גם ב-2016

מייסד קבוצת אליבאבא ג’א מא, ימשיך לחייך גם ב-2016

תשלומים מקוונים:

בשנת 2015 417 מיליון איש ביצעו רכישות באמצעות האינטרנט בסין.רובו המוחלט של המסחר האלקטרוני הוא רכישות מספקים סינים. נתח השוק של ספקים מחו”ל צפוי לגדול, ולהגיע לידי 20% מסך הרכישות המקוונות תוך שנתיים. עיקר הרכישות ברשת הסינית נעשה בתקופת מבצעים, בפרט ברבעון האחרון של השנה: בראש ובראשונה ב-“חג הרווקים” בתאריך 11.11, ובנוסף במבצעי Black Friday ובמבצעי סוף השנה האזרחית.

אילו חברות אינטרנט תצמחנה בשוק הדיגיטלי הסיני, העצום והמתפתח?

על פי התחזיות, שלושת ענקי האינטרנט הסינים , באידו, טנסנט ועליבאבא, מתכננים דווקא להוסיף ולהתחזק. זאת, באמצעות רכישות ענק בסך 80 מיליארד דולר: החברות מתכננות בפרט רכישות של חברות קטנות יותר בתחומי האונליין, ושל שירותים לוגיסטיים על מנת להרחיב את שירותי האונליין והאופליין שלהן.

השירותים לעיל מוצעים כולם גם עבור המשתמשים המתרבים בסמרטפונים בסין. שנת 2016 תוכל להיות שנת הפתיחה הרשמית של עידן המובייל, בשל המהפכה הצפויה בעולם הפרסום: לראשונה בשנת 2016 הפרסום במובייל צפוי להיות ערוץ הפרסום העיקרי בסין. 27.3% מכלל תקציבי הפרסום במדינה יופנו למוביייל ולטאבלט. כך, סין תהייה המדינה המובילה בעולם בשיעורי הפרסום המושקעים בערוץ הנייד. המשמעות היא התייחסות פרסומית וקריאטיבית למובייל , הכוללת הפקת תכני אודיו ותכני וידיאו מותאמים לנייד, ויצירת ערוצי תקשורת ישירה עם הלקוח, לדוגמא דרך הרשתות החברתיות הסיניות.

עבור חברות ישראליות, הנוכחות ברשת האינטרנט הסינית בכלל ובמובייל בפרט הינה חיונית לשם הצגת מוצריה במשק הסיני, לקהל מקצועי של מפיצים, שותפים ומשקיעים פוטנציאלים. לשם כך יש צורך בהתאמת תכנים ועיצוב לקהל המקומי, בהתאמה לרשתות החברתיות המקומיות ולרספונסיביות. להיות שם זה להיות קיים.

בנוסף, בהתאם להחלטת הממשלה ולצמיחתו המהירה של עולם הדיגיטל בסין, יש לצפות כי הסינים ימשיכו לחפש אחר חדשנות ואחר פיתוחים טכנולוגיים בתחומי האינטרנט והמובייל, גם בישראל.