service@limpid-translations.com
 
072-2124401

חדירה לשוק הסיני? אפשר לנסות קצת אחרת

יועצים וחברות פיתוח-עסקי המסייעים לחברות להיכנס לשוק הסיני, ידגישו בפניך את החשיבות שיש לקשרים בסין, את פערי התרבות, ואת שלוש או ארבע דרכי החדירה המקובלות לשוק הסיני. הם גם יאמרו לך פה אחד, שסין היא מדינה עצומה ובה הבדלי תרבות פנימיים, ושכדי להצליח שם באמת, תאלצו להתמקד בפרובינציה אחת או שתיים בלבד. המלצות אלו הן לא דבר שיש לזלזל בו מאחר וסין היא בהחלט זירת עסקים בעלת מאפיינים ייחודיים, אשר לא מתנהלת כיחידה כלכלית אחת. לכל פרובינציה יש ממשלה מקומית, חוקים ותרבות עסקית ייחודית, וכן הצלחה בפרובינציה אחת לא משליכה ישירות על הצלחות במחוזות אחרים.

אבל קיימת דרך נוספת, מהירה, מתוחכמת ויעילה לא פחות, המגיעה לכמעט חצי מיליארד צרכנים בסין.

“…הכעיס אותי לראות שגם הסינים מרגישים בנוח לגלוש באינטרנט באמצע פגישה…אבל אז נפתחו לו העיניים והרגשתי איך המרחק בינינו הולך וקטן, ופתאום זה היה –הוא– שהתחיל להסביר –לי– על היתרונות של המוצר שלנו…”

האינטרנט בסין הוא ללא כל ספק תופעה חסרת תקדים – רק בארבע השנים האחרונות הצטרפו לרשת הסינית יותר מכ-300 מיליון גולשים חדשים. האוכלוסייה המקוונת של סין עברה את מספר הגולשים באירופה כולה והגיעה לאחרונה לחצי מיליארד משתמשים, כך שלמעשה כל גולש רביעי בעולם הוא סיני. נוסף על כך, מספר השעות שמשתמשים בסין מבלים אונליין הוא בין הגבוהים בעולם, בשיעור הגדול בכמעט 50% מהממוצע העולמי.

התהליך המהיר שעברה הרשת הסינית, הפך אותה בשנתיים האחרונות למנוע כלכלי ולמדיום החשוב ביותר בתחום השיווק והמכירות בסין – בינואר 2011 נאמד שווי המכירות באתרי מסחר בסין ב… (המאמר המלא פורסם בבלוג של חברת PTL, לחץ להמשך קריאה)