service@limpid-translations.com
 
072-2124401

הטוויטר של הסינים: כך נראית רשת חברתית תחת פיקוח השלטון

טוויטר ציין לאחרונה יום הולדת חמש. בחברה פרסמו שורה של נתונים מרשימים כמו 140 מיליון ציוצים ביום, כמעט חצי מיליון מנויים חדשים מדי יום, ובסך הכל יש לשירות יותר מ-200 מיליון מנויים. אבל בינתיים, כמעט ביקום מקביל, שירות דומה ומשופר צובר עוד ועוד תאוצה ומתקרב במהירות למספרים של טוויטר. “סינה וויבו” הוא שירות המיקרו-בלוגינג הפופולרי בסין, ואולי ערוץ הביטוי המשמעותי ביותר היום במעצמה המצונזרת.

וויבו (Weibo, ובתרגום מילולי: מיקרו-בלוג) נפתח באוגוסט 2009 כחלק מהשירותים של פורטל החדשות הגדול בסין, סינה. רק חודשיים קודם לכן טוויטר, שצבר עד אז פופולריות צנועה בסין, נחסם לגלישה בסין כחלק מהידוק הצנזורה לפני יום השנה ה-20 לטבח המפגינים בבייג’ינג ב-1989. גם שיבוט של טוויטר שהיה פעיל אז, פאנפואו, הורד מהרשת. דווקא אז החליטה ענקית האינטרנט סינה להמר על שירות מיקרו-בלוג משלה.

זה נראה אז כמו הימור בעייתי ולקח לו זמן להתרומם. בחודשים הראשונים וויבו דיווח על כ-8 מיליון משתמשים בלבד, ולקח לשירות יותר משנה להגיע ל-50 מיליון משתמשים, בסוף אוקטובר 2010. חצי שנה לאחר מכן, לטענת מנכ”ל סינה צ’ארלס צ’או, מספר המשתמשים כבר עבר את ה-100 מיליון ולפחות 10 מיליון מצטרפים בכל חודש. המשך בכלכליסט >

קישור לאתר:
לכתבה בכלכליסט